๐น๐น
เคชเคฐเคฎ เคुเคฐु เคนुเค़ूเคฐ เคธाเคนเคฌเคी เคฎเคนाเคฐाเค ( เคธเคฐ เคเคจंเคฆ เคธ्เคตเคฐुเคช เคธाเคนเคฌ ) เคชाเคตเคจ เคเคจ्เคฎเคฆिเคจ 6 เค เคเคธ्เคค 1881 เคी เคธเคฎเคธ्เคค เคธเคคเคธँเค เคเคเคค् เคต เคช्เคฐाเคฃीเคฎाเคค्เคฐ เคो เคฌเคนुเคค เคฌเคนुเคค เคฌเคงाเค !๐ป๐ป*
[Extract from Address to Students of Delhi University by Param Guru Sahabji Maharaj] "
The teaching of Dayalbagh is directed towards the opening of the inner eye , and he who is successful in developing latent spiritual powers in the slightest degree becomes a changed man .. With the acquiring of higher consciousness , he gains a real experience of religion and of the real teaching of religion . For there is no conception without perception . We must have concrete experience of a unit of spirituality without which we cannot understand what the individual Spirit or the Universal Spirit is .
Suppose we have never had experience of sweet taste . How can we imagine what sweet dishes are ? But if we put even the smallest crystal of sugar on our tongue , we can magnify that experience and imagine what sweet dishes must be like . In a like manner the moment the inner eye is opened we know what is spirit , what is the teaching of the Rishis and what have we got to do . " " Dayalbagh seeks to demonstrate that it was not because of religion that decadence set in and that ( on the contrary ) religion makes us most useful members of Society . Ignorance and not religion has brought about degradation . Per contra by awakening our latent spiritual powers we bless not only ourselves but others also . In particular , our pendulum becomes steady , the moment we are blessed with religious experience..If we taste the bliss of the inner life even feebly , we become eternally intoxicated and become immune to the disturbing effects of the vicissitudes of life . "*
*๐น๐น๐น๐น๐น
เคชเคฐเคฎ เคुเคฐु เคนुเฅूเคฐ เคธाเคนเคฌเคी เคฎเคนाเคฐाเค (เคธเคฐ เคเคจเคจ्เคฆ เคธ्เคตเคฐुเคช) เคเคฒाเคฒเคฎाเคเคฐी เค ंเคฌाเคฒा เคถเคนเคฐ-6 เค เคเคธ्เคค,1881-เคชाเคตเคจ เคเคจ्เคฎเคฆिเคจ เคธเคฎเคธ्เคค เคธเคคเคธंเค เคเคเคค เคต เคช्เคฐाเคฃी เคฎाเคค्เคฐ เคो เคฌเคนुเคค เคฌเคนुเคค เคฎुเคฌाเคฐเค!
เคงเคจ्เคฏ เคงเคจ्เคฏ เคธो
เคชुเคฐुเคท เคนै, เคงเคจ्เคฏ เคงเคจ्เคฏ เคชुเคจि เคงเคจ्เคฏ। เคเคฐเคจ เคो เคธुเค เคฆेเคค เคนैं, เคाเคน เคจ เคฐाเคें เค เคจ्เคฏ।। เคเค เคฎें เคฆुเคिเคฏा เคฌเคนुเคค เคนैं, เคฐोเค เคธोเค เคธे เคฆीเคจ। เคชเคฐ เคฆुเคिเคฏा เคจเคนिं เคฌाเคฒ เคธเคฎ, เคฎाเคค เคคाเคค เคธे เคนीเคจ।। •••••• ••••• •••••
เคนे เคฆเคฏाเคฒ! เคธเคฆ เคृเคชाเคฒ! เคคेเคฐी เคนो เคเคฏ เคธเคฆा, เคฐเคนเคฎเคค เคा เคคेเคฐी เคนो เค्เคฏों เคเคฐ เคฌเคฏाँ।
No comments:
Post a Comment