Friday, August 5, 2022

๐Ÿ™๐Ÿฟเคชเคฐเคฎ เค—ुเคฐु เคนुเฅ›ूเคฐ เคธाเคนเคฌ เคœी เคฎเคนाเคฐाเคœ เคœเคฏंเคคी ๐Ÿ™๐Ÿฟ

๐ŸŒน๐ŸŒน

เคชเคฐเคฎ เค—ुเคฐु เคนुเคœ़ूเคฐ เคธाเคนเคฌเคœी เคฎเคนाเคฐाเคœ ( เคธเคฐ เค†เคจंเคฆ เคธ्เคตเคฐुเคช เคธाเคนเคฌ ) เคชाเคตเคจ เคœเคจ्เคฎเคฆिเคจ 6 เค…เค—เคธ्เคค 1881 เค•ी เคธเคฎเคธ्เคค เคธเคคเคธँเค— เคœเค—เคค् เคต เคช्เคฐाเคฃीเคฎाเคค्เคฐ เค•ो เคฌเคนुเคค เคฌเคนुเคค เคฌเคงाเคˆ !๐ŸŒป๐ŸŒป*


[Extract from Address to Students of Delhi University by Param Guru Sahabji Maharaj]                                     "


The teaching of Dayalbagh is directed towards the opening of the inner eye , and he who is successful in developing latent spiritual powers in the slightest degree becomes a changed man .. With the acquiring of higher consciousness , he gains a real experience of religion and of the real teaching of religion . For there is no conception without perception . We must have concrete experience of a unit of spirituality without which we cannot understand what the individual Spirit or the Universal Spirit is .

Suppose we have never had experience of sweet taste . How can we imagine what sweet dishes are ? But if we put even the smallest crystal of sugar on our tongue , we can magnify that experience and imagine what sweet dishes must be like . In a like manner the moment the inner eye is opened we know what is spirit , what is the teaching of the Rishis and what have we got to do . " " Dayalbagh seeks to demonstrate that it was not because of religion that decadence set in and that ( on the contrary ) religion makes us most useful members of Society . Ignorance and not religion has brought about degradation . Per contra by awakening our latent spiritual powers we bless not only ourselves but others also . In particular , our pendulum becomes steady , the moment we are blessed with religious experience..If we taste the bliss of the inner life even feebly , we become eternally intoxicated and become immune to the disturbing effects of the vicissitudes of life . "*


*๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน


เคชเคฐเคฎ เค—ुเคฐु เคนुเฅ›ूเคฐ เคธाเคนเคฌเคœी เคฎเคนाเคฐाเคœ (เคธเคฐ เค†เคจเคจ्เคฆ เคธ्เคตเคฐुเคช) เค•เคฒाเคฒเคฎाเคœเคฐी  เค…ंเคฌाเคฒा เคถเคนเคฐ-6 เค…เค—เคธ्เคค,1881-เคชाเคตเคจ เคœเคจ्เคฎเคฆिเคจ เคธเคฎเคธ्เคค เคธเคคเคธंเค— เคœเค—เคค เคต เคช्เคฐाเคฃी เคฎाเคค्เคฐ เค•ो เคฌเคนुเคค เคฌเคนुเคค เคฎुเคฌाเคฐเค•!                                            


เคงเคจ्เคฏ เคงเคจ्เคฏ เคธो



เคชुเคฐुเคท เคนै, เคงเคจ्เคฏ เคงเคจ्เคฏ เคชुเคจि เคงเคจ्เคฏ।                                                เค”เคฐเคจ เค•ो เคธुเค– เคฆेเคค เคนैं, เคšाเคน เคจ เคฐाเค–ें เค…เคจ्เคฏ।।                                                      เคœเค— เคฎें เคฆुเค–िเคฏा เคฌเคนुเคค เคนैं, เคฐोเค— เคธोเค— เคธे เคฆीเคจ।                                              เคชเคฐ เคฆुเค–िเคฏा เคจเคนिं เคฌाเคฒ เคธเคฎ, เคฎाเคค เคคाเคค เคธे เคนीเคจ।।        ••••••          •••••        •••••                                                                

  เคนे เคฆเคฏाเคฒ! เคธเคฆ เค•ृเคชाเคฒ! เคคेเคฐी เคนो เคœเคฏ เคธเคฆा, เคฐเคนเคฎเคค เค•ा เคคेเคฐी เคนो เค•्เคฏों เค•เคฐ เคฌเคฏाँ।                                                                                  


เฅ›เคฌाँ เคฎें เคจ เคคाเค•เคค เคจ เคฒเฅž्เฅ›ों เคฎें เคœाँ, เคคेเคฐी เค†เคจ, เคคेเคฐी เคถाเคจ เค•ैเคธे เคนो เคฎुเค– เคธे เค…เคฆा। เคนे เคฆเคฏाเคฒ! เคนे เค•ृเคชाเคฒ! เคคेเคฐी เคนो เคœเคฏ เคธเคฆा।।๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน๐ŸŒน*

No comments:

Post a Comment

เคฌเคงाเคˆ เคนै เคฌเคงाเคˆ / เคธ्เคตाเคฎी เคช्เคฏाเคฐी เค•ौเฅœा

  เคฌเคงाเคˆ เคนै เคฌเคงाเคˆ ,เคฌเคงाเคˆ เคนै เคฌเคงाเคˆ।  เคชเคฐเคฎเคชिเคคा เค”เคฐ เคฐाเคจी เคฎां เค•े   เคถुเคญ เคตिเคตाเคน เค•ी เคนै เคฌเคงाเคˆ। เคธाเคฐी เคธंเค—เคค เคจाเคš เคฐเคนी เคนै,  เคธเคฌ เคฎिเคฒเคœुเคฒ เค•เคฐ เคฆे เคฐเคนे เคฌเคงाเคˆ।  เคชเคฐเคฎ เคฎंเค—เคฒเคฎเคฏ เค˜...